Actualitat

VERIFACTU 2026: què has de saber

En els darrers mesos molts estanquers ens heu consultat sobre la nova normativa VERIFACTU, el sistema de facturació verificable que entrarà en vigor el 1 de juliol de 2026 per a tots els autònoms i petits negocis. És normal que hi hagi dubtes, però volem transmetre un missatge de calma i seguretat:

👉🏼Els dos programes de gestió habituals del sector ja estan homologats i preparats per complir amb el VERIFACTU.

Això vol dir que, quan arribi la data, els vostres programes estaran llestos i adaptats per generar les factures d’acord amb la normativa: registres inalterables, traçables i compatibles tant amb la modalitat VERIFACTU (enviament automàtic a Hisenda) com amb la modalitat NO VERIFACTU (conservació interna).

Què haurà de fer l’estanquer?

Ara mateix, no cal fer res, tret que l’estanc també tingui una societat mercantil (que haurà d’activar-ho abans de l’1 de gener de 2026).

Durant el primer semestre de 2026, tot i que la tecnologia ja està resolta, sí que caldrà una petita acció per part de l’estanc:

👉🏼activar el sistema VERIFACTU dins del vostre programa de gestió quan arribi el moment.

Aquesta activació és senzilla i serà guiada, però és imprescindible per començar a facturar correctament segons el nou reglament.

Recomanació del Gremi

Per evitar problemes quan entri en vigor el sistema, recomanem revisar amb temps les dades de tots els vostres Punts de Venda amb Recàrrec (PVR):

  • Nom / raó social

  • DNI o CIF

  • Dades fiscals associades

  • Qualsevol altra informació que s’utilitzi en les factures

A partir del 1 de juliol de 2026, totes les dades hauran d’estar 100% correctes perquè les factures generades amb VERIFACTU no permetran modificacions manuals.

Si teniu qualsevol dubte o inquietud al respecte, com sempre, estem a la vostra disposició

📞 Truca’ns al 684 052 328

📲 Escriu-nos un WhatsApp 684 052 328

📧 Envia’ns un mail in**@********rs.cat

Altres notícies